Trööööött

Nu är jag i Smedsby en sväng för att äta och sen åka tillbaka till skolan för att skriva matteprov. Egentligen onödigt eftersom jag endå blir tvungen att skriva om det för att det nu kommer att skita sig. Minns inte ens hur man räknar derivatan på miniräknaren, skulle fråga det av Fanni men glömde..typikst.
Efter att jag klottat lite på matteprovet skall jag åka iväg till jobbet. Kommer hem kanske en halv 11 tiden? Själv hade jag velat fara till sky ikväll men det blir väll en annan gångn eller aldrig.

Hatar matte och just denna kurs! Hejdå!

300310

Äh, igår kväll blev det inget bloggande, efter jobbet, för att jag var tvungen att läsa på ett biologi förhör som jag aldrig skrev. Men tänkte iallafall berätta lite om häljen på lördag jobbade jag från 9 till ca. 2-3 och efter det åkte jag hem en sväng och sedan vidare till smedsby. På kvällen blev det att åka till Sia där Elin, Emmi och Patricia också var. Före vi gick till fontana for vi till kristall på en drink. På fontana träffade jag bland annat min underbara Joanna som jag inte sett enda sen jag kommit hem från Florida. Jag träffade också Amanda, Tina och andra vänner. Kvällen kunde inte bli mer lyckad, hade otroligt kul!
På söndag mådde jag mycket bättre än förra söndagen :D Jepp, började diska och städa direkt efter att jag vaknat. Hade träning på kvällen och före det var jag hemma en sväng och åt mammas goda mat!

Idag slutade jag klockan 2 och nu borde jag läsa på religions föhör och matematik prov. Har också träning ikväll men det blir väll tyärr så att jag måste skippa den för annars hinner inte jag läsa tillräckligt på förhöret och provet.

Vill ha:

Stressigt

Nu ska jag till jobbet så hinner inte blogga om heljen nu, men uppdaterar när jag kommer hem ikväll!

Ett gott skratt förlänger livet

Hade en mycket kul kväll igår med Patricia, Fanny, Amanda och Emmi. Vi drack té och spelade Alias och Analyysi vilket ledde till mycket skratt!
Idag har jag jobbat i 6 timmar och varit hemma en sväng och nu sitter jag hos Oscar. Ikväll blir det krogen, med Patricia, Emmi, Elin och troligtvis Amanda, om inte det är för långa köer...

Idag har jag gjort något mindre kul, när jag var på väg till jobbet så körde jag över en stackars liten tipu fågel :( Trodde det var en sten på vägen men mitt i allt flög "stenen" upp och krockade med min bil...usch.

Kan bara ladda upp gamla bilder eftersom jag inte fått tag på några som blivit tagna nyligen

Amanda och Emmi    Provinssi 2008

Jag, Amanda och Patricia    Rock Perry 2008

Ruka

Tyvärr blir det ingen Ruka resa, för mig, med mina underbara vänner. Vi har planerat för länge sedan att vi skulle åka någonstans och nu när allting är planerat och klart slipper tyvärr inte ens hälften med på resan till Ruka. Nu är det bara Ketty, Tarlena, Becca och Lycke av 9 st., som är på väg. De kommer att vara där över påsk och jag kommer att vara så avondsjuk när jag hör hur kul de har det. Men man kan inte slippa överallt.

Idag hade jag en kort dag, slutade redan kvart före 1. Har nu suttit ungefär i 2 timmar på datorn och sökt efter ett par liknande skor, som inte längre finns i min storlek på have2have.se, utan resultat...suck. Men sökningen fortsätter.

Där en 6 tiden skall jag åka till Erikssons i Veikars för att träffa Pia, Fanni, Emmi och Amanda. Amanda skall åka till Tjeckien, som utbytesstuderande, i 2 månader och hon åker redan på onsdag. Kommer att sakna henne otroligt mycket!

Bilderna är från när Jag, Amanda och Pia var till England i höstas

F*N :(

Nu är jag jätte sur, skulle köpa ett par jätte snygga skor, från have2have.se, men nu finns det inga i min storlek kvar!!!!

230310

Det var några dagar sedan jag bloggade men har inte haft tid och har inte haft något intressant att skriva om. Men på Lördag var det fest hos Erikssons, där det var jätte mega kuul! Alla var glada och humöret var på topp med gratis sprit och god mat!
Söndag var inte lika kul...fast jag inte drack mycket alls hade jag världens "krapula". Tror det berodde på att jag inte druckit på nästan 2 månader.
På måndag var det finska skrivningarna, satt nästan 6 timmar och skrev. Det är svårt att säga hur det gick men kändes helt ok efter att jag hade skrivit färdigt. Mot kvällen lagade jag och oscar en skinkpaj och sedan har jag bara slöat.
Idag orkade inte jag gå på vår första timme som var gymnastik, var alldeles för trött. Hade en ganska kort skoldag, slutade redan klockan 2. Och nu när jag sitter här och skriver kom jag just på att ja skulle köpa en religionsbok efter skolan. Bajs..skulle inte alls orka åka till stan för att köpa en..men jag måste för i morgon har vi typ ett prov? Nåjaa, nog ordnar det sig. Ikväll har vi springträning med laget, jag har inte tränat spurter m.m på över en månad, så jag tror inte jag kommer orka. Får redan ångest då jag tänker på det.

Här kommer lite bilder från lördagen

190310

Blev ingen film ikväll, oscar är på bastukväll så här sitter jag ensam men som tur kommer Amanda, som jag inte sätt på länge, och håller mig sällskap, jihuu!

Borta bra men hemma bäst!

Äntligen är vi hemma då. På onsdag åkte vi ju då från Miami till Paris, flygresan var jobbig fick redan efter en timme sjukt i röven och flygresan tog 7½. Jag och Jannika såvde nästan ingenting den resan och maten var äcklig, som vanligt. Flyget från Paris avgick den tid den skulle och vi kom till Helsingfors halv 3 tiden. Från Hesa skulle flyget gå 20 före 5 men på grund av något yras med passagerar antalet åkte vi fösst kvart över 5. Alla var vi glada på Hesa flygfält av att alla flyg har gått när de ska och det har inte varit några större problem men...man skall inte ropa hej för tidigt...
När vi närmade oss Vasa flygfält fick vi reda på att vi inte kunde landa på en stund för att de höll på att ploga bort snön från landningsbanan så vi fick vänta ca. 20min. Sen säger kaptenen att det kan hända att vi inte kan landa på grund av all snö osv, men att vi ändå skulle vänta 20min till och om vi inte då ännu skulle kunna landa så skulle vi landa i Kokkola. Jag och Jannika visste inte om vi skulle skratta eller gråta. Vi har haft sån hemlängtan så vi ville bara komma hem direkt. Men som tur, efter alla böner till Gud, fick vi landa. Och när vi väntade på våra väskor så kom dom aldrig!! Nåjaa förutom en men den va inte min och inte Jannikas. Åååh så arg vi blev!!

Men nu har väskorna kommit! Har säkert redan glömt vad allt man köpt, skall bli skoj att åka hem och se!

Nå idag har jag haft skrivningar i hälsokunskap, tycker det gick ok fastän jag bara såvt ca 5-6h under de senaste 2 dygnen. Fast måst nog säga att det var otroligt jobbigt, mina ögon sved och var så trötta och bättre blev det inte när man suttit ca. 2h och bara skrivit 1 essä av 6. Men jag fick alla 6 essäer färdiga, nåjaa vissa igentligen halv färdiga men men...
Ikväll skall jag packa upp min väska och bara se på allt jag köpt. Tänkte också se en film med golle mitt.

Kommer också antagligen att visa er vad jag köpt åt Oscar och något annat jag hittat i Florida. Men det blir tills imorgon.

Fanni har jag saknat! Bilden är från rockperry09
(såklart har jag också saknat alla andra nära och kära)

Goodbye Miami!

Nu är klockan 2 här och det regnar, vi skall snart åka iväg til flygfältet. Flyget avgår 18.35 härifrån och landar 8 på morgonen lokaltid i Paris. Vidare åker vi till Helsingfors klockan 10.50 och landar 14.50 finsktid. Från Helsingfors avgår flyget till Vasa klockan 16.45 och landar 17.40 på torsdag. Hoppas alla flyg avgår då de ska så man kommer hem före klockan 8 på fredag så jag hinner skriva hälso till studenten.

Kan inte vänta tills vi är framme i Vasa! Har hemlängtan till tusen!

Vita jag å bruna Jannika

Uppdaterar senare då vi kommit hem till Vasa

Miami Seaquarium

Idag har vi tillbringat ingefär 4 timmar på Miami Seaquarium, där såg vi 4 olika shower top deck dolphin show, golden dome sea lion show, flipper dolphin show och killer whale & dolphin show. Den sista showen var bäst eftersom där såg man en späckhuggare som var mycket stor. I alla shower skvättade det vatten på publiken, när delfinerna m.m  hoppade, om man satt eller stod för nära. I den sista showen satt vi i mitten och framför bassängen, vi hade mycket tur att vi inte var genomblöta efter showen, som många andra var när späckhuggaren hade hoppat och skvättat vatten med flit på publiken.

Showerna var intressanta och roliga att se på men när man sett på filmen The Cove, som jag i ett tidigare inlägg nämnde, tyckte jag synd om speciellt delfinerna men också om de andra djuren.

När vi kom tillbaka till hotellet läste jag läxor medan mamma och jannika läste och var på datorn. Mot kvällen när pappa kommit från mässan gick vi till en mysig Italiensk uterestaurang, där åt vi mycket god pasta och efterrätt. Det var så fint att gå på gatorna när det fanns uteserveringar överallt och en massa människor. Synd att vi inte hade med kameran som vi glömt till hotellrummet annars skulle ni ha fått se hur fint och mysigt det var.

160310

Idag sovde vi längre än vi brukar, vaknade där en 9 tiden. Före vi gick och äta morgonmål var vi tvungna att packa våra väskor för att vi skulle få ett annat rum, för det förra var för trångt. Efter morgonmålet gick jag, mamma och Jannika till beachen, hyrde solstolar och solade hela 4 timmar. Eftersom det är springbreak här var det mycket folk på beachen, vilket var ganska skönt, eftersom man inte varit bland mycket folk i Lantana.

Idag har det varit perfekt väder, ganska vindstilla med mycket sol och himmlen var molnfri. Efter solandet gick vi till en Italiensk restaurang för att äta och senare gick vi och kollade in några butiker. När klockan närmade sig 7, och pappa hade kommit tillbaka från mässan, där han jobbar,  åkte vi till Hard Rock Café. Resan dit åkte vi med en taxi och de flesta amerikanska gula taxina är enligt mig mycket smutsiga och äckliga. När jag steg in i den typiska amerikanska taxin tänkte jag att vilken tur att det inte finns sånahär taxin i Finland. Och efter att vi kört en bit kände jag på bänken jag satt på att den var våt!! Och dessutom hade jag på mig mina nya Abercrombie byxor, så resten av resan fick jag tillbringa i mammas famn, vilket var allt annat än bekvämt. Nåjaa, på Hard Rock Café åt vi oss mycket mätta med massa gott och taxin till hotellet var helt ok.

I morgon skall vi åka till Miami Sea Aquarium, där vi kommer att spendera ca. 4h och sedan kommer vi antagligen, i brist på annat, att shoppa. På kvällen tänkte jag och Jannika iallfall testa sushi på en restaurang mittemot vårt hotell.

Miami är underbart!

På Hard Rock Café

Efter en förrätt och huvudrätt delade jag och Jannika en efterätt som var mycket god, men det blev alldeles för mycket för oss. Minns inte senast jag skulle ha vairt så mätt!

Efter Hard Rock Café...var man gravid i 7 månaden

Miami is awsome!

Till Miami åkte vi klockan 2  och kom farm halv 4 tiden. Före vi åkte städade vi lägenheten och låg i solen en stund. När vi kom fram till hotellet här på Miami Beach drog vi till mäkken och gick en stund efter stranden. Hotellet är helt ok och nära butiker, vilket är bra. Idag har vi inte gjort mycket mest suttit inne på hotellet, men i morgon skall vi sola och kanske shoppa lite.

I Lantana finns en flygplats vid namnet Palm Beach County Park Airport. Det var där terroristerna, som flög in i tvilling tornena World Trade Center, lärde sig flyga.

Sööt kisson

Vi hann också spela biljard och i denna gren vann jag :D

Glädjeskutt

Vid hotellet

Miami, here we come !

Idag vaknade jag ca. halv 9, morgonen började bra med en joggingtur till sjön medan Jannika sovde och drömde om alienkrig. När Jannika vaknade åt hon frukost och sedan stack vi till polen och solade. Idag har det varit perfekt väder för sol och bad med lite vind.

Eftersom jag är avis på Jannika för att hon blir så himla lätt brun, tänkte jag ta tag i saken och fösöka bli lika brun. Genom att använda för låg solskyddsfaktor och bara sola framsidan, resulterade det med att jag är helröd från magen uppåt (t.o.m armhålorna)... Inte så bra idé att tävla mot Jannika i den grenen. Efter att vi solat och simmat klart drog jag iväg på en joggingtur igen, efter det åkte vi till en butik för att köpa en till kappsäck.

Var tvungen att sätta upp bilden för att jag ser ut som en björn som vill kramas

Leker mamma (Jannika) och crazy baby (jag), för jag inte bottnade där

Har lärt mig att ett bra räddningssätt är att dra i håret, om man har långt hår. På bilden försöker jag rädda Jannika på det viset men lyckades inte, ser ut som om båda drunknar...

Här går det smidigare till :D Jag och Jannika har skrattat åt bilden hur länge som helst, för att jag ser ut som en ekorre som skaffat fri skjuts!

I morgon klockan 2 åker vi mot Miami och skall stanna där tills onsdag kväll. I Miami kommer vi bland annat besöka Hard rock café och Miami Seaquarium, där mördarvalen simmar.

Regn, regn och mera regn...

Idag har det bara regnat med korta uppehåll, vilket har varit mycket tråkigt. Vi har inte gjort något speciellt denna regniga dag, bara suttit inne, sett fim, ätit kinamat och hunnit med lite shopping. Men i morgon har de lovat sol så då hoppas vi att det håller.

Idag halv 2 tiden åkte Lisa, Anton och André hem till Finland. Själva är både jag och Jannika färdiga att åka hem, men några dagars solande skulle ännu sitta bra. Är lite bleka ännu såå... Kvällarna är jobbigaste eftersom man då har tid att tänka på alla vänner och pojkvännen hemma. Men nu är det endast 6 dagar kvar tills vi kommer hem. Kommer faktiskt vara skönt att komma hem till vardagen.

Klänning och topp jag köpt

Några av Jannikas inköp hittills

Vi köpte också över 1 kilos skittles påsar, pepparmint godisar som var för söta att lämnas i butiken och så köpte Jannika en högtalare till Mp3:n, fanns bara en så i morgon skall vi försöka hitta en till mig också

Man blir så ledsen :(

Jag och Jannika såg just en dokumentär om Delfinslakteri, som heter The Cove. Finner inga ord för hur hemsk den är, man kan heller inte förklara det. Man måste se den med egna ögon. Därför rekommenderar jag den till alla även till dem som inte riktigt är intresserade av delfiner.

Så när ni har extra tid tag och se den!

Chill

Idag har det varit mulet hela dagen det har också kommit några regnskurar. På morgonen var jag och Jannika till sjön, jag sprang dit vägen och hon cyklade och hemvägen tvärtom. Efter det for vi och simmade en stund. Resten av dagen har vi bara chillat med Anton och André, vi har bland annat sett på Hangover, som e skit bra och rolig :D Och så har vi varit till Mäkken och ätit oss feta.

Är glad över de kommentarer vi fått men ifall ni undrar varför jag inte svara på dem, är det för att vi helt enkelt inte vet hur man skall svara på dem.

Här ser vi på Hangover och äter jordgubbar, gött!

Alan e så gollo! :D

Några klädesplagg jag köpt

Man kan int få nog av shoppingen här !

Fort Lauderdale

Idag har vi solat och simmat några timmar sen körde vi med mamma, pappa, Jannika, Anton och André till Fort Lauderdale. Där steg vi på Jungle Queen, som är en båt som kör runt i Fort Lauderdales kanaler. Vi steg på båten halv 2 tiden och båtresan tog ca. 3h. På båtresan såg vi rika människors hus och båtar, vi stannade även på Jungle Island där vi såg en "alligatorshow", elä va man nu ska kalla det. Där fick jag också hålla i en 3-årig alligator, vilket var JÄTTE kul :D

Dit sko vi kuna flytt

Alla båtar där var mellan 3-79 miljoner $ och för att tanka den båten som kostade 79 miljoner kostade 150 tusen $.

Blackie, 40 år och Big Sexy, 60 år

Alligator showen

Blev lika irriterad varenda gång han lade handen i alligatorns mun

Jag, mycket glad och spännd när jag fick hålla i en 3-årig alligator :D

Våga bara håll i den några sekunder

Så mysigt!

Jesse James hummer från West Coast Choppers ;)

Glädjeskutt efter en lyckad dag

Just a Lamborghini...

På väg hem

100310

Nu är klockan halv 11 på kvällen här och det är ca. 20 grader ute, såå skönt! Idag har vi inte gjort så mycke på grund av att det varit mulet. Men vi var och shoppade en sväng och sen har vi bara hängt vid lägenheten. Vi hade planerat att läsa läxor men dom ersattes av ett kvällsdopp i polen. Jag doppade bara mig på grund av att min stortånagel håller på att lossna, så de sved varenda gång jag tog ett simtag, vilket inte var kul allas. Medan Jannika, Anton och André simmade tog jag och fotade dem när de hoppade mm.

I morgon skall vi sola lite ifall vädret tillåter, och på eftermiddagen skall vi köra till Fort Lauderdale där vi ska åka med en båt vid namnet Jungle Queen. Med den kommer vi att se bland annat kändisars hus och olika hus där någon film har blivit inspelad.

Hos Lisa

Jannika spelar PSP

He va kuuul å spännande!

Jannika å småttingan Bodybuildar :D

Jihuuu!

Jannika, Anton och André

Saknaden är stor

Här är klockan 11AM och det är mulet, vilket delvis är skönt så huden får vila. Idag skall vi shoppa lite och äta middag på någon restaurang, och mot kvällen tänkte vi ta itu med våra läxor.

Soliga Florida

Igår, på morgonen, hoppade vi i bilarna å körde till sjön. Alla gick, förutom jag som sprang, längs med sjön. Längs sjökanten fanns massor me fula fåglar med ful lång näbb, där fanns också små och söta ekorrar som vi matade med bröd. När vi kom hem sprang vi ti polen, för det va sååå varmt! Vi solade och simmade ett par timmar, man kunde inte vara där så mycket längre. Sedan blev det shopping, igen.. det har blivit så varje dag sen vi kom hit! Å JA HA HITTA VÄRLDENS SNYGGASTE MICHAEL KORS SKOR!!

Idag började jag med att läsa hälso till studenten sedan blev sol å bad, det har varit perfekt Florida väder idag, sol å knappt nå blåsigt alls. Sedan blev det shopping IGEN och nu sitter vi i sängen och väntar på maten, sedan blir det Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie som bara kostar 3,59$, jämfört med i Finland där det kostar ca. 6€!

Vid sjön

Lisa matar den största å fulaste fågeln

Matar ekorren

Söta ekorren

Mami å papi

André, jag, Anton å Jannika

Vid West Palm Beach

Söta Jannika

Mina älsklingar!!

André

Bråka me Anton å fösöka dränk han

070310

Idag har vi börjat morgonen med en lillan joggingtur, efter det simmade och solade vi ett par timmar och vi brände oss som fan. I det tidigare inlägget nämde jag något om att vi inte skulle shoppa idag..meen.. på grund av för stark sol var vi tvungna att hitta på något annat rolit delvis att shoppa.. så det blev en del shopping idag igen. Vi var till Baccaratoon mallen och till Tjmax, efter det blev det middag på TGI Friday's, namnam! Kvällen tillbringade vi hos Lisa, där vi såg på This is it. Nu är klockan här halv 12 så vi ska gå och sova, gonatt !

Gardens Mall

Nu är klockan 8 på morgonen här, solen skiner och det värkar som om det blir en varm dag idag. Så idag kommer vi inte att shoppa som vi varje dag har gjort hittills sen vi kom hit. Igår var vi på Gardens mall, som är ett mycket stort  shoppings centrum, där fanns bland annat butiker som louis vuitton, victoria secret, billabong, american eagle, forever 21 och min favorit butik Abercrombie! När vi kom hem tog vi på oss bikinin och tog vårt första dopp i polen och njöt en stund av solen tills det blev kallt. Sedan mot kvällen var Jannika absolut tvungen att färga mitt hår så som det såg ut.

På marshall hittade vi skor som är nummer 56, största skorna vi iallafall sett

På Gardens Mall

Jag och mina älskade föräldrar

Här har ni bild på hur det såg ut före och efter, var no på tiden att färga det

Jannika som inte ens kunde lämna datorn då vi skulle till grannhuset igår :D

Första eller andra shoppingdagen

Finaste Jannika

Billie Swamp Safari

Idag har vi haft relativt bra väder solsken men kall vind. Och dagen tillbringade vi på Billie Swamp Safari vilket var helt trevligt, enda negativa var att det blåste kallt. Dit åkte vi ca. 8 och var framme 2 timmar senare  och sedan åkte  vi hem vid 3. När vi kom till Billie Swamp Safari började vi med att åka på en buss tur som var helt trevlig när man fick se på djuren (buffalon, vildsvin, kossor, antiloper, hästar + töntiga fåglar) men sen kom vi in till djungeln och guiden började berätta om träden etc, dessutom var vi med en massa pangisar som ständigt ställde onödiga frågor. Den resan tog en timme och efter det åkte vi med en airboat som var mycket roligare för där fick vi se alligatorer, racoons och turtles. Efter att vi ätit gick vi på en reptil show där vi fick se ormar, wow!

En överlycklig Ia på bussen som får se SÅ unika djur

En buffalo..

Typ det häftigaste vi såg på bussturen, små vildsvin, som man bara vila ta under armen å för hem!

På airboaten

Söta racoons

En alligator

Anton och Cecilia

Billies Swamp Safari

Idag skall vi åka till Billies Swamp Safari för att se på alligatorer med Lisa, Anton och André. Vi kommer säkert att tillbringa hela dagen där efter som det tar ca. 2 timmar att köra dit.

Med en sådan båt kommer vi att åka

Och med denna

Vägen till Florida..

Hela resan började med att vi flög från Vasa till Helsingfors flygfält den 28 februari kl. 6 tiden på kvällen. Sedan såvde vi över i Helsingfors på Hilton hotell, lyx för oss, sen åkte vi morgonen där på till Paris kl. 7.30. Framme var vi ca. kl. 10, därifrån skulle flyget till Miami åka 10.50 men på grund av storm var flyget försenat till 13.20. När klockan närmade sig 13.00 och vi skulle gå till gaten, fick vi veta att flyget var annullerat på grund av den förbannade stormen. Det tog oss 4 timmar att få ombokat resan till Miami och få ett hotell över natten. Sammanlagt spenderade vi 7 tråkiga och kalla timmar på Paris flygfält. Nästa morgon åkte vi tillbaka till flygfältet kl. 6 och flög hela vägen över Atlanten till New York. Framme var vi kl. 1 lokal tid och åt vår första hamburgare (Whopper junior) som inte var så junior heller... Flyget till Miami avgick kl. 2 och vi var framme kl. 4-5. När vi väl var framme kunde vi ju bara inte ha mer otur.. men sidu nej där tänkte vi fel. Våra väskor var kvar i NY och de skulle komma med nästa  flyg kl. 8, jepp så där stod vi oduschade på tre dagar och hade inga ombyteskläder. Leidon fick vi men som tur blev vi hämtade av Erkki snabbt och förda till vår lägenhet där Lisa väntade med TACOBELL nacho grande, that made our day, thanks!

Dessutom fick vi lite och äcklig mat..

Jag och pappa pratar om världens största flygplan (som kanske inte ser så stort ut på bilden)

Sur..

Leidon..

Där stod pappa Glenn i ca. 3 timmar för ombokning av flyg m.m

Endast småflyg fick åk iväg.. (Jannika var inte så glad igentligen men bilden togs så spontant)

Äntligen i staterna, ett steg närmare Miami

Jannika har leidon på Miami flygfält på grund av att väskorna lämna i NY

Tack Becca

Tack Becca för att du fixa bloggen, så att vi får skriv om hur vi har det här i Florida till alla nära och kära hemma i SNÖSTORMIGA Finland.