Hola!

Nu är jag på väg hem igen från soliga och varma Helsingfors. Inträdesprovet gick mycket bättre än förväntat. Provet bestod av tre delar ett skriftligt prov, fingerfärdighetstest och lärarintervju. Skriftliga provet gick ut på att man skulle läsa en 8 sidig text på 30min utan att göra anteckningar och sedan skulle man svara på en fråga angående texten och då hade man också 30min på sig att skriva essäsvaret. Det var den svåraste delen eftersom texten var svår och jag fick inte översatt vissa ord till finska som jag ville använda. Men sedan gick fingerfärdighetstestet och lärarintervjun mycket bättre. Och i fingerfärdighetstestet skulle man forma en kalkbit, som modellen man hade på bordet, med en kniv och tiden man hade var 35min. Först fick jag panik eftersom jag aldrig hade gjort något sånt tidigare men när jag började forma den gick det bättre än jag trodde det skulle gå. Den blev inte exakt som modellen men nästan. Lärarinertvjun gick bättre än bäst. Finskan löpte på och det var absolut inga problem och läraren var trevlig. Nu är det bara att vänta på brevet, där det står om man kommit in eller inte, som kommer i juli någon gång. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0