Zumbaa

Godkväll! Som sagt var vi ju med Milla igår och testa Zumba. Redan när jag kom in i salen kände jag att jag inte alls passade in. Jag hade på mina löpkläder och såg ut att vara på väg på en länk, medan alla andra hade mer lösa kläder som passar till "dans". Nåjaa, vi ställde oss längst bak i raden för att inte skämma ut oss allt för mycket. När första låten kom på och vi skulle börja röra på våra armar, höften och ben, alla på samma gång visste jag att det skulle bli svårt. Jag som spelat fotboll hela mitt liv har inget steg minne och ingen bra koordination. När man då stod där och försökte hänga med i alla steg och vifta på armar och höften på samma gång kände jag mig så dum och utanför. Det som gjorde saken värre var att jag var på en sådan plats i salen där jag såg mig själv i spegeln. Haha, första gången jag såg mig i spegeln började jag skratta. De såg ju så hemskt ut! Jag var som en stel stång och som bara viftade med händerna åt alla möjliga håll. Jaa, efter 3 minuter lämnade vi rummet. Blev för pinsamt. Så nu har jag som mål tills nästa vår att klara av ett zumba pass hur lätt som helst. Jag tänker ju förståss träna hemma först i lugn takt. Det går alldeles för fort på passet. Dessutom är det ju inte roligt att vara på ett pass om man inte hänger med och inte kan ta i ordentligt. Bortkastad tid.

Till och med denhär 5-åriga söta tjejen var bättre än jag!

Kommentarer
Postat av: lycke

Oj tack så mycket Ia :) hoppas allt går bra där i Karis. Tee hos mig nån dag? :P <3

2011-10-07 @ 05:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0