Tummen upp för mig!

Alltid ska jag lyckas med det ena och det andra. Om jag inte faller och skadar mig eller söndrar något så låser jag ut mig. Igår kväll lyckades jag låsa ut mig från mitt rum när jag var på väg att gå i en varm dusch. Där stog jag då i min nya rosa fina handduk och tofflor. Klockan var runt 9 vilket betydde att jag var tvungen att ringa Sydbevakningen. Först försökte jag desperat med någon annan nyckel och ett hårspänne men klart det inte funkade. Det dröjde inte länge förrän en snäll gubbe kom och öppnade dörren åt mig. Detta kostade mig 35€. Direkt började jag fundera på vad jag skulle fått för pengarna, till exempel en fin mysig stickad tröja eller så hade jag sluppit till Vasa. Detta var pricken på i:et när jag hela dagen gått och funderat över pengar och hur jag ska ha råd med alla tågresor.
När jag låste ut mig kunde jag inte låta bli att skratta, för det är ju så typiskt mig och jag visste att jag någon gång skulle jag lyckas med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0