Blää

Igår när vi var hemma i Merikart blev jag tvungen att städa akvariet, eftersom min bror råkat hälla i nästan en hel burk med mat till fiskarna...typiskt. Och fyfan va smutsigt det var, så smutsigt att till och med snäckorna hade dött, vilket förståss var bra. Jag började med att ta bort fiskarna och alla ville nästan frivilligt bli fångade, förutom monni (sugfisken). Typsikt nog skulla monni fastna i håvnätet, och den slapp inte bort av sig själv så jag var tvungen att hjälpa den. Jag hatar att röra i monni för att den är så äcklig och hård. De sluta med att den sprattla till när jag höll i den, jag fick en hjärtattack och började gråta och monni slapp bort från håven. Och Oscar bara skrattade...Jag hatar monni! Efter det började jag tömma akvariet och fy vilken stank det kom från akvariet. Oscar kunde inte ens vara i hallen för att det luktade så skit.
Nå allt gick hyfsat bra efter det...Och det tog kanske 2 timmar att få skiten tvättat när det annars tar 1 timme. Har aldrig gjort nå äckligare än det, jag skulle hellre ha tvättat duschsilen.


Ena fisken höll på att explodera av all mat han hade proppat i sig, andra var förvirrade och ena fastna i håven. Jag tyckte så synd om dom. Men nu mår dom bättre när snälla Cecilia har gjort rent i deras hem.





Kommentarer
Postat av: Lycke

Tack Ia. Jo men jag visste int att ni va i fone. Men nån annan gång :D

2011-03-21 @ 21:09:20
URL: http://lyckelis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0