Böter

Haha, fick ju böter här om dagen, nej inget att skratta åt men i efter hand ändå lite roligt. Var på väg hem från jobbet och körde 100 km/h på 80 väg, trodde faktiskt att man fick köra 100.

När jag kom körandes i 100 såg jag poliserna redan på långt håll fortsatte i 100, för jag trodde ju det var 100 där. När jag närmade mig gick en polis till mitten av vägen och vinkade att jag skulle stanna, då tänkte ju jag att jag skulle blåsa, men neeeeeej, rullar ner rutan och hör då polisen säger "det där gick lite fort". När han sa så höjdes min puls från kanske 90-180, fyyfan, blev jätte nervös. 

Polisen sa att jag skulle parkera på busshållsplatsen på andra sidan vägen, jag började svänga och hamnade tvärs över vägen, var tvungen att backa men polisen tyckte jag skulle köra halft ner i diket och sedan backa... såklart hade jag inget annat val. Körde halft ner i diket och när jag skulle backa fick jag kärringstop...åååååh.
Den dagen hade jag ju min mammas och pappas bil som har växlar och min bil är automat. Hade inte kört bil med växlar på jätte länge och ennu till var jag jätte nervös...såå kan det gå dåå.

Nåjaa, sedan ville han se mitt körkort... Förståss hade jag inte med min plånbok för den var i min bil... Och när jag skulle säga de sista numren i mitt personnummer minns jag inte alla...då hör jag en annan polis som säger med bitchig röst "Vem ska veta det dåå??! Dina föräldrar??" När han sa så tänkte jag j*vla idiot, kanske man är lite j*vla nervös när man för första gången står där!!
Nu förstår jag varför nästan alla som har haft med poliser att göra inte gillar dom. Efter en stund, när nervositeten släppt, minns jag numren i slutet av mitt personnummer.

Då var man 100€ fattigare. LYCKAT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0