Erik e baket!

Är i skolan och har modde timme men eftersom vi ska läsa en bok, och jag glömde min, så är jag på datorn istället och tänkte skirva ett blogg inlägg.

På lördag klockan 10 startade jag från Smedsby mot Ylistaro för att då springa maraton. Vi startade klockan 12 och jag var i mål cirka 16.37. Òch  jag klarade det!!! :D :D Wohoo! Fattar inte det sjäv ibland. Som tur kom mamma och pappa dit när jag hade 6km kvar. Det var så sköönt att komma i mål när mamma och pappa stog där och var riktigt glada.
De första 21km gick bra, jag sprang inte för hårt och hade bara lite ont i knäna för att banan var asfalt. Men på de sista 21km tog vartenda steg jag tog så ont i benen. Kan inte beskriva känslan. Och då ska vi inte prata om då man stannade vid "vattenpunkterna" och skulle sedan börja springa igen, oj fy säger jag bara. Men jag klarade mig i mål och blev först i min grupp som beståd endast av 3 kvinnor :D 

Vill aldrig springa maraton igen på ett så trist och tråkigt ställe som Ylistaro. Det enda man kunde titta på var några trähus och åkrar. Dessutom hade jag bara 7 stycken låtar på min mp3 fast jag nog hade överfört en hel del låtar dit, så jag slutade lyssna när det var 21km kvar. Vädret var heller inte att skryta om, det var kallt och jätte blåsigt, usch.  
Nästa gång jag springer maraton tänkte jag springa det i Esbo i slutet av sommaren.



Förra året när jag sprang halv maraton i Vasa


Kommentarer
Postat av: becca

Ja e SÅ stolt över dej Ia! :)

2010-04-26 @ 18:14:54
URL: http://beccaplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0