Fredag 020410

På fredag bjöd mamma och pappa oss på påskmiddag. Vi åt rökt lax, som pappa lagat, mos, klyftpotatis och så hade mamma lagat en jätte god gräddfilsdipp eller vad man ska kalla det. Som efterrätt fick vi creme brulee som också var mycket lyckad. Mamma bjöd också på typisk påskmat vilket var lammkött och mintgele. Lammköttet var gott utan mintgelet. Mintgelet påminde om tandkräm och på ett konstigt sätt också sprit? 

När jag blir "stor" har jag bestämt att jag ska bli lika bara på att laga mat som mamma, vet ingen som lagar godare mat än henne!

Pappa hade också eldat i bastun som vi fick njuta av före maten. Efter att vi tillbringat några timmar i Merikart åkte vi till Conny i Singsby och senare vidare till Jennifer och Jamppe. När vi varit där en stund åkte vi till matkis där jag slängde av Oscar och själv for jag till Smedsby.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0